ChristenUnie SGP wil extra geld voor huishoudelijke hulp

zorgvrijdag 26 september 2014 14:35

Er is extra geld beschikbaar voor gemeenten voor huishoudelijke hulp. Om hiervoor in aanmerking te komen moeten gemeenten vóór 15 oktober officieel een aanvraag indienen bij het ministerie van VWS. Veel gemeenten weten dit niet. De ChristenUnie Albrandswaard vraagt zich af of het college op de hoogte is van deze extra financiële middelen. Fractievoorzitter Frans van Zaalen (CU/SGP): “Veel mensen maken zich grote zorgen over de huishoudelijke hulp via de Wmo vanaf volgend jaar, omdat veel gemeenten bezuinigen op de hulp of deze helemaal schrappen. Wij vragen ons af wat de stand van zaken is in Albrandswaard”.

Eerder is al 75 miljoen euro per jaar beschikbaar gesteld voor huishoudelijke hulp. Tijdens de Algemene Politieke Beschouwingen is een motie van de ChristenUnie aangenomen waardoor 40 miljoen euro extra beschikbaar komt voor huishoudelijke hulp. Frans van Zaalen (CU/SGP): ‘De gemeente heeft al met zoveel bezuinigingen te maken dat je een extra potje met geld niet kunt laten liggen. Wij willen daarom weten of het college een aanvraag heeft ingediend voor extra geld voor huishoudelijke hulp, of dat ze dit nog gaat doen. Uiteindelijk gaat het erom dat de mensen de hulp kunnen krijgen die ze nodig hebben. Daar is geld voor nodig.’

Als gemeenten vóór 15 oktober 2014 bij het ministerie van VWS een verklaring indienen waarin zij aangeven dat ze vóór 1 december 2014 een plan zullen indienen, dan ontvangen zij, na indiening van het plan, het gehele voorziene bedrag voor 2015. Als de gemeente echter niets indient ontvangt ze ook geen extra geld.

Meer informatie hierover vindt u hier: http://www.invoeringwmo.nl/actueel/nieuws/informatiekaart-huishoudelijke-hulp-toelage

Reacties op 'ChristenUnie SGP wil extra geld voor huishoudelijke hulp'

Geplaatst op: 17-08-2015 11:55
Real property as it is well known is about the fastest maturing businesses for the world. A brand-new study proves that along with other across the globe are getting fascinated with buying place in sensational holiday countries. www.pacificcityrealestate.net
Geplaatst op: 17-08-2015 11:56
What's Happening Along with the Real estate market in Scottsdale Arizona This approach April? Permission is normally granted to make sure you reprint by means of attribution to make sure you ARMLS® COPYRIGHT LAWS 2014 ARMLS STAT SEPTEMBER 2014 Business activity for March went in largely as wanted. www.clearviewrealestate.net
Geplaatst op: 17-08-2015 11:56
Luxury home is flying amazing "shelves" in recent times, as buyers cannot get enough for the stuff. The housing industry is appearing to generate better, precise in higher cities. Areas that include New You are able to, California, Minnesota, etc all had been improving, particularly on the luxury sectors are essential. www.luxuryrealestateonline.net
Geplaatst op: 17-08-2015 11:56
In today's moving life Word wide web becomes a portion of the day to day life and along with other are evolving into dependent to internet. Add-ons play, retailer, read articles or reviews, share any view and additionally pictures, watching video on the Internet relating to different webpages. www.seolinkshop.net
Geplaatst op: 17-08-2015 11:56
SEO Supplier India has become major ones to grant leading frame solutions on the legendary dominion of SEARCH Services Asia. SEO Supplier India aim to get together with the three best requirements with SEO Offerings India: Driving awesome traffic closer to customer ınternet site Guaranteeing Best locate web document. www.seo-ninja.net

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.