CU|SGP kijkt tevreden terug op het verkiezingsmanifest

CU-SGP_Geef geloof een Stem_2014-03-07  20.49.40.JPGdinsdag 11 maart 2014 22:06

De ChristenUnie SGP fractie kijkt met zeer voldaan gevoel terug op het verkiezingsmanifest afgelopen vrijdag in de hervormde kerk in Poortugaal. Het is een mooie avond geworden waarbij wij veel belangstellenden hebben mogen begroeten, aldus Johan van Wolfswinkel fractievoorzitter CU/SGP. Het is ook leuk om de CU collega’s uit Ridderkerk, Barendrecht, maar ook Spijkenisse en Bernisse te mogen begroeten op zo’n avond. Wij hebben het niet voor niks verkiezingsmanifeest genoemd want dat werd het. Het muzikaal intermezzo op de harp was simpelweg adembenemend mooi. Dit kwam juist zo in een kerk helemaal tot zijn recht en kreeg terecht het applaus dat ze verdiende.

De fractie voorzitter van het CU/SGP sprak over de koers die de partij wil gaan varen de komende vier jaar, en waarom het belangrijk is een christelijk geluid te hebben in Albrandswaard. Daarbij is het goed te zien dat het zoveel mensen aan het hart gaat en dat motiveert ons weer om er vol voor te gaan. Er komen zware taken op ons af als gemeente zijnde en het is goed op dat op het vizier te hebben en die visie daarop te delen met anderen. In de borrel na afloop hebben we veel steunbetuigingen mogen ontvangen en dat is hartverwarmend.

De jongerentak van de ChristenUnie, PerspectieF, nam tevens het woord. De jongeren spraken over het belang waarom zij geraakt zijn door politiek. In een notendop legde zij ook uit op welke wijze zij activiteiten ontplooien om anderen mee te nemen in hun enthousiasme voor de politiek.

De grote gastspreekster was Tweekamer-lid Carla Dik Faber (CU), zij sprak onder meer over de zware taak die de gemeente te wachten staat op het gebied van de zorg en het belang van een lokaal netwerk voor een politieke partij. Carla Dik Faber heeft over de zorg kritische vragen gesteld aan de staatssecretaris van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en hoopt op een spoedig antwoord. Johan van Wolfswinkel: Dit is een realiteit die in Albrandswaard zal gaan spelen. Het is goed om nu te weten dat er vragen worden gesteld aan de minister en dit bewijst onze kracht. Wij waarderen het oprecht dat ze dan ook de tijd heeft vrij kunnen maken om naar Poortugaal af te reizen om haar verhaal te doen. Zo zie je maar je kan pas echt opkomen voor de lokale belangen als je invloed hebt op nationaal niveau en dat hebben wij. Wij zijn er klaar voor en hopen dat mensen hun geloof een stem gaan geven.

Link naar fotoserie

Reacties op 'CU|SGP kijkt tevreden terug op het verkiezingsmanifest'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.